Ny forskning om hur du bränner fett

Enligt en artikel i Women´s Health har forskarna kommit fram till ett nytt sätt att träna som bränner mycket fett. Enligt studien, gjord i Japan och först publicerad i tidningen American College of Sports Medicine journal ska det effektivaste sättet att bränna fett vara att dela upp träningspassen i korta femminuterspass.

Studiens syfte

I studien deltog 85 män som under den första delen av undersökningen fick cykla i 42 minuter utan paus. Därefter fick de bryta upp träningspasset i 17 korta pass men fortfarande sammanlagt 42 minuters cyklande. Resultatet visade tydligt på en högre förbränning när de delade upp träningen i flera pass. Forskarna menar att om man motionerar flera gånger per dag och inte bara tränar en timme i sträck varje gång så blir man mindre stillastående under dagen. Detta kan vara en starkt bidragande anledning till att man bränner mer kalorier.

Fungerar träningen?

Man kan dock fråga sig om denna träning egentligen möjlig att göra flera dagar i veckan? De flesta kan inte gå ifrån arbetet flera gånger per dag för att träna och även om det fungerar en eller två gånger i veckan blir det svårt att hålla träningen igång i det långa loppet. Det effektivaste sättet att förbränna fett är att helt enkelt hitta en passande träningsplan som man sedan håller sig till. Man kan konstatera att mycket forskning handlar om träningsaspekter på att förbränna fett. Utöver det som finns också möjligheten att se över olika sorters dieter, och till och med speciella fettförbränningspreparat som finns att köpa på nätet, exempelvis här:

http://www.topformula.se/category/halsokost__kosttillskott/viktminskning/fettforbranning/

Det finns många åsikter kring fettförbränning och många olika forskningsrön. Exempelvis figurerade detta i media för en tid sedan.